Utilizarea aplicatiei DECLARATIE INVENTAR I.T.M. ------------------------------------------------ 1) Introducerea datelor despre societate: Se introduce in chenarul corespunzator codul fiscal(CUI/CNP) al angajatorului; In cazul in care codul fiscal exista inregistrat in baza de date, vor fi afisate datele de identificare ale angajatorului. Acestea pot fi corectate sau completate. astfel incat sa corespunda cu realitatea. In cazul in care codul fiscal al angajatorului nu exista inregistrat in baza de date se completeaza datele de identificare ale angajatorului. Denumirea angajatorului se face selectand butonul din partea stanga-sus a ferestrei. Se seteaza prefixul, sufixul si denumirea contribuabilului. Ex: S.C. OmniData S.R.L. S.C. - prefix OmniData - denumire S.R.L. - sufix Dupa ce se culeg toate campurile reprezentand datele angajatorului se bifeaza daca societatea este in stare de faliment (caz in care se completeaza si datele de identificare ale lichidatorului). 2) Editarea delaratiei Inventar: pentru fiecare din anii 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 se culeg sumele reprezentand comisionul datorat, dobanzi si majorari de intarziere, precum si pentalitati de intarziere. Dupa ce se culeg toate campurile reprezentand datele declaratiei se selecteaza optiunea << Inregistrare declaratie >> pentru ca datele sa se salveze pe hard disk. Prin selectarea optiunii << Generare discheta I.T.M. >> declaratia se salveaza pe suport magnetic. Prin selectarea optiunii << Listare declaratie I.T.M. >> declaratia se transpune pe hartie. Nota: Apasarea tastei << Esc >> are ca efect trecerea in fereastra anterioara. Aplicatia se utilizeaza foarte usor cu ajutorul tastaturii. Utilizarea aplicatiei DECLARATIE LUNARA I.T.M. ---------------------------------------------- 1) Introducerea datelor despre angajator: Se introduce in chenarul corespunzator codul fiscal(CUI/CNP) al angajatorului; In cazul in care codul fiscal exista inregistrat in baza de date, vor fi afisate datele de identificare ale angajatorului. Acestea pot fi corectate sau completate. astfel incat sa corespunda cu realitatea. In cazul in care codul fiscal al angajatorului nu exista inregistrat in baza de date se completeaza datele de identificare ale angajatorului. Denumirea angajatorului se face selectand butonul din partea stanga-sus a ferestrei. Se seteaza prefixul, sufixul si denumirea contribuabilului. Ex: S.C. OmniData S.R.L. S.C. - prefix OmniData - denumire S.R.L. - sufix Dupa ce se culeg toate campurile reprezentand datele angajatorului se selecteaza << Validare date societate >> pentru a salva datele in vederea utilizarii ulterioare. 2) Editarea delaratiei lunare: Dupa ce a fost selectata optiunea << Validare date societate >> se apasa butonul << Declaratie lunara >> si se introduce luna si anul pentru care se completeaza raportarea. In cazul in care declaratia pentru luna respectiva a fost completata anterior, programul o afiseaza pentru a fi modificata sau completata. Dupa culegerea tuturor campurilor se selecteaza optiunea << Inregistrare declaratie >> pentru ca datele completate sa se salveze pe hard disk. Prin selectarea optiunii << Generare discheta I.T.M. >> declaratia se salveaza pe suport magnetic. Prin selectarea optiunii << Listare declaratie I.T.M. >> declaratia se transpune pe hartie. Nota: Apasarea tastei << Esc >> are ca efect trecerea in fereastra anterioara. Aplicatia se utilizeaza foarte usor cu ajutorul tastaturii. Declaratia rectificativa se poate depune numai daca pe luna respectiva a fost depusa declaratia initiala.